Jag vet vilka tankar du har för mig...

För två veckor sedan övade vi med Lovsångsteamet inför Ande och Liv konferensen. Mot slutet av övningen kom Guds närvaro starkt när vi sjöng en sång skriven av Josefina Gniste. Refrängen är hämtad från Jer 29:11. Jag tror att den här sången kommer att sjungas många gånger.   https://youtu.be/Je9t6BepeLE

Vi har en mycket blandad repertoar många gamla härliga psalmer t.ex. Vilken vän vi har i Jesus
 https://youtu.be/C_Wj2bRNJLM, nyöversatta sånger från engelska till svenska bl.a.
The goodness on God. Den svenska texten kan du läsa längst ner. https://youtu.be/n0FBb6hnwTo

Vi väntar att den Helige ska komma med sin närvaro, helande, frälsning och befrielse under den kommande helgen. Jag upplever att Herren har gett mig ett ord för konferensen från Jer 31:3. "Jag har älskar dig med en evig kärlek, därför låter jag min nåd förbliva över dig. Än en gång ska jag upprätta dig, så att du blir upprättad... Än en gång ska du ta upp din tamburin och dra ut i dans med dem som är glada."

 Kom med en förväntan på att Herren vill upprätta dig, ge dig en uppenbarelse av sin kärlek till dig, att du får börja leva ett liv där du vet att du är älskad av Gud Fader själv, Hans dotter, Hans son.

Var välsignad,
Isabella

"Jag älskar dig, åh din nåd den sviker aldrig,
Alla dar är jag buren av dig.
Från den stunden när jag vaknar och när jag lägger mig
Så sjunger jag om Guds godhet och nåd.

Hela mitt liv du varit trofast,
Hela mitt liv Du varit så, så god.
Med varje andetag jag sjunger
Om min Gud och Hans godhet och nåd.

Din röst så ljuv, Du har lett mig genom elden.
I mörkrets djup du fanns där tätt intill mig.
Jag har känt Dig som en Fader, jag har känt Dig som en vän.
Och jag har levt i Guds godhet och nåd.

Din godhet och nåd ska följa, ska följa efter mig.
Din godhet och nåd ska följa, ska följa efter mig.
När jag lägger ner mitt liv inför Dig,
Jag ger Dig allt jag har.
Din godhet och nåd ska följa, ska följa efter mig."

Populära inlägg i den här bloggen

Sommarkonferens 5-8.8.2021 "Krönt med nåd"!